Deklaracja Dostępności

Urząd Gminy Chrostkowo zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.chrostkowo.pl

Data publikacji strony internetowej: 01.10.2020

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: Codziennie

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Deklarację sporządzono dnia: 22.10.2020

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 18.03.2025

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 

Treści lub funkcje niedostępne:

  • Zdjęcia nie posiadają prawidłowego opisu lub nie posiadają go wcale.
  • Materiały wideo nie posiadają audiodeskrypcji lub napisów dla osób niesłyszących.
  • Linki występujące na stronie nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale.
  • Infografiki nie posiadają alternatywy w postaci pliku pdf.
  • Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.

Powody niedostępności:

  • Trwają prace nad poprawą dostępności, dokumenty pdf w miarę możliwości będą poprawiane a zdjęcia oraz materiały wideo uzupełniane transkrypcję oraz tekst alternatywny.

 

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Krystian Radke adres e-mail: k.radke@chrostkowo.pl

 

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków:

Do wejścia prowadzą schody prowadzące do budynku wyposażone są w pochylnie i poręcze rurowe oraz dzwonek.

Dostosowanie korytarzy:

Korytarz na parterze budynku jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach.

Dostosowanie schodów:

Schody prowadzące do budynku wyposażone są w pochylnie i poręcze rurowe oraz dzwonek.

Dostosowanie wind:

Brak wind.

Dostępność pochylni:

Pochylnia dostępna jest przy wejściu do budynku.

Dostępność platform:

Brak platform.

Dostosowanie parkingów:

Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostosowanie toalet
Toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Informacje głosowe oraz komunikaty obsługiwane są za pomocą telewizora znajdującego się na parterze budynku.

Dostępność pętli indukcyjnych
Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Dostępność alfabetu brajla
W budynku znajdują się tabliczki z zapisem nr pomieszczeń wg alfabety brajla.